JUS HERBA MAS MADU


JUS HERBA MAS MADU
Kandungan : Herba Mas Cotek + Misai Kucing + Habbatus Sauda + Madu + Rozal
Tanpa : Pewarna & Perasa
Saiz : 180ml x 6btl/kotak
Code: JHMM
Harga : RM60.00


MAS COTEK
Kajian menunjukkan bahawa mas cotek mengandungi lima bahan aktif yang sangat diperlukan oleh sistem tubuh badan manusia iaitu Flavonoid, Tannins, Triterpenoids, Proanthocyanins dan Phenols. Bahan-bahan ini disahkan berkemampuan mengeluarkan toksin dalam badan, melancarkan perjalanan darah, sakit urat saraf, memperbaiki daya fokus dan ingatan, gout, kencing manis, darah tinggi, membuang kolestrol dan lemak, buasir, migraine/sakit kepala, paru-paru berair, pemulih tenaga batin, sakit puan, senggugut, sakit pinggang, keletihan, masalah tidur, rangsangan hormon lelaki, mengecutkan sistem peranakan, merapatkan pintu rahim, sakit lutut, mencantikkan dan melicinkan kulit, demam/selsema.

MISAI KUCING
Kehebatan penyembuhan pokok misai kucing ini adalah lantaran kandungan kimianya yang hebat seperti cirsimaritin, myoinositol, orthosiphon, pillion, rhamnasin, bmlt oioioldsalvigenin, kerotin, kerotinoid, minyak pati, flavanoid, glukosid, glikoprotein, saponin dan terpenoid. Kajian mendapati ianya mampu :-
• Membuang dan mencuci darah dari toksid yang berlebihan.
• Membantu tubuh mengeluarkan bendalir berlebihan terutamanya dari sendi.
• Mengandungi kandungan kalium yang mencukupi untuk menggantikan kehilangan kalium dari badan semasa pembuangan air kencing.
• Merawat penyakit lain seperti kencing manis, gout, athriris, reumatik dan penyakit batu karang, selain dapat mencegah pembentukan batu karang dan jangkitan saluran kencing, arteriosclerosis (capillary dan masalah peredaran darah).
• Mengurangkan kadar kolesterol darah, menurunkan tekanan darah tinggi dan melegakan kekejangan smooth muscle pada dinding organ dalaman di samping sifat antiseptiknya.

MADU
“Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah, “Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, dipohon-pohon kayu dan di rumah-rumah yang didirikan manusia. Kemudian makanlah dari tiap-tiap buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan. Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat-ubat yang menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Allah) bagi orang-orang yang memikirkan.” (An-Nahl : 68-69)

HABBATUS SAUDA’

Diriwayatkan dari Aisyah r.a., beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda : “Sesungguhnya Al-Habbatus Sauda’ boleh menyembuh segala penyakit kecuali Al-Sam.” Aku bertanya, “ Apakah Al-Sam itu? Baginda menjawab, “Al-Sam itu maut.” (Riwayat Imam Bukhari)

Posted in |

0 comments:

Borang Pesanan

Nama:
Item Code:
Handphone No
Email Address
Address
Payment Via: CIMB
MBB
Post Via Poslaju
Pos Express
Pos Biasa
Self Collection

free forms